DE NIEUWE SUZUKI IGNIS.



Suzuki presenteert het amper aangepaste eindresultaat op de eerder onthulde iM-4 Concept en Ignis Concept. En dat is goed nieuws want de nieuwe Ignis, zoals de definitieve naam luidt, is daardoor een al evenzo olijk autootje als de conceptversies.

Suzuki heeft er goed aan gedaan met de nieuwe Ignis zeer trouw te blijven aan de iM-4 en Ingnis Concept. Die twee studiemodellen werden namelijk met veel enthousiasme ontvangen en het is goed mogelijk dat dit deels te maken heeft met het herkenbare design (bij de oudere autoliefhebbers onder ons). De nieuwe Ignis is namelijk geïnspireerd op de geliefde SC 100 GX uit de jaren '70. Met name de C-stijl, maar ook en profiel doet de Ignis daaraan denken.

Mini-crossover 

Vanaf december 2016 zal de nieuweling bij de dealers worden binnengereden en kan de strijd beginnen. Welke klant? Nou, die van het compactste segment. De buitenmaten vermelden namelijk 3,70 meter in lengte, bij een breedte van 1,66 meter en een hoogte van 1,59 meter. Een opvallende maatvoering.

 

Ook de wielbasis van de Japanner is relatief lang met 2,34 meter. Een bewuste keuze van Suzuki om zo een soort mini-crossover te creëren. Iets dat ook op te maken valt uit de bovengemiddelde bodemvrijheid in deze klasse. Voor extra gebruiksgemak is de achterbank verschuifbaar.

Motoren nieuwe Suzuki Ignis Suzuki levert het model (in eerste instantie) met de 1.2 DualJet benzinemotor met 90 pk. De Japanners beloven een zuinig verbruik.

» Terug